4 tips om je account te managen 

Om je goed op weg te helpen, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

1. Lees de algemene voorwaarden voor registratie

De algemene voorwaarden staan boordevol belangrijke informatie over jouw casino account. De meeste mensen nemen niet de moeite om deze voorwaarden te lezen en klikken op ‘alles accepteren’ zonder te weten wat ze precies accepteren. We begrijpen dat de algemene voorwaarden niet zo interessant zijn als een goed boek, maar we willen je toch op het hart drukken hoe belangrijk het begrip van alle voorwaarden is. Zo weet je precies waar je mee akkoord gaat en kom je niet achteraf voor verrassingen te staan. 

2. Controleer welke persoonlijke informatie het casino wil hebben 

Als je een casino account wilt aanmaken op een Belgische goksite, zul je flink wat persoonsgegevens moeten delen. Het is daarom raadzaam om eerst uit te zoeken wat er precies van je wordt gevraag, zodat je alle gevraagde documenten bij de hand hebt en snel door het proces heen kunt gaan. Casino’s moeten informatie zoals je identiteitsbewijs en woonadres opvragen, omdat dit onder de Know your Customer policy verplicht is om te kunnen voldoen aan de Belgische kansspelwet.

Let wel op dat je niet zomaar overal je persoonsgegevens achterlaat. Betrouwbare online casino’s met legale Belgische licentie zijn veilig. Check dus altijd of de goksite waar je je wilt registreren een officiële kansspelvergunning van de KSC heeft.

3. Controleer welke betaalmethodes het casino aanbiedt 

Geld storten en winsten uitkeren doe je uiteraard het liefst middels een snelle, veilige betaalmethode. We raden je daarom aan om te controleren welke betaalmethodes beschikbaar zijn, voordat je een casino account aanmaakt.

Ontdek meer informatie over casino betaalmethoden!

4. Stel limieten in

Online kansspelen kunnen een erg vermakelijke bezigheid zijn. Toch is het belangrijk om je niet mee te laten slepen in de casino ambiance. In het kader van verantwoord spelen kun je in je casino account meerdere limieten instellen, zodat je je speelgedrag altijd onder controle hebt.

De limieten die je onder meer kunt instellen zijn: 

5. Sluit je casino account of sluit jezelf uit

Als je merkt dat je speelgedrag uit de hand loopt, is het verstandig om je casino account te sluiten. Je kunt jezelf ook laten uitsluiten, door jezelf op de EPIS-lijst te plaatsen. Zo kun je geen nieuw account meer aanmaken.

Oplossingen voor veelvoorkomende problemen 

In de tijd van tech en internet, lopen we helaas ook af en toe tegen technische storingen of andere problemen aan, zo ook bij het managen van je casino account. Gelukkig is er voor elk probleem een oplossing.

1. Ik kan niet inloggen

Controleer allereerst of je jouw gebruikersnaam en wachtwoord juist ingevuld hebt. Vrijwel alle online kansspelaanbieders hebben een ‘wachtwoord vergeten’-knop waar je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Mocht het probleem hierna niet verholpen zijn, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice. 

2. Ik kan niet zien of mijn documenten geverifieerd zijn

Afhankelijk van het casino kan het even duren voordat je persoonlijke gegevens geverifieerd zijn. Wanneer het proces voltooid is, ontvang je een bevestiging in je mailbox. Mocht het naar jouw idee toch te lang duren, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

3. Mijn uitbetaling komt niet aan op mijn rekening

In de meeste Belgische casino’s neemt dit proces zo’n drie werkdagen in beslag. Mocht je drie dagen de uitbetaling nog niet ontvangen hebben, neem dan eens een kijkje in je casino account om te zien wat de status is van de opname.

4. Het lukt mij niet om mijn account te heropenen

Wellicht heb je een fout wachtwoord ingevuld? Wanneer je gegevens wel correct zijn en het is nog steeds niet mogelijk om je account te openen, is het verstandig om de klantenservice te benaderen. 

5. Ik heb een verdacht mailtje ontvangen

Wanneer je een verdacht mailtje ontvangt is het verstandig om contact op te nemen met het casino om te controleren of het mailtje daadwerkelijk van hen is. Als dit niet het geval is, raden we je aan om je wachtwoord aan te passen en de verstuurder te blokkeren.

6. Mijn documenten zijn niet goedgekeurd

Er zijn veel redenen waarom een casino je documenten niet goedkeurt. Check of alle nodige gegevens goed en helder in beeld zijn.

7. Het lukt mij niet om mijn bankgegevens te wijzigen 

Je kunt je bankgegevens wijzigen wanneer je geld stort. Dit doe je simpelweg door de nieuwe informatie in te voeren in de desbetreffende balkjes. 

8. Het lukt mij niet om mijn wachtwoord te resetten 

Ga naar je accountgegevens in het casino account om je wachtwoord te wijzigen. Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, kun je kiezen voor ‘wachtwoord vergeten’. 

9. Het lukt mij niet om mijn persoonsgegevens te wijzigen

Je kunt je gegevens gemakkelijk wijzigen binnen je casino account. Het kan zijn dat je je opnieuw moet identificeren voordat de wijzigingen worden doorgevoerd. 

10. Ik kan mijn casino account niet sluiten

Je kunt op elk gewenst moment ervoor kiezen om je casino account te sluiten. Alle legale Belgische casino’s hebben een ‘verantwoord spelen’-pagina , waar je meer informatie kunt vinden over het sluiten van je casino account.

Veelgestelde Vragen

Je deelt een flink aantal persoonlijke gegevens in het online casino en het is belangrijk dat je deze gegevens goed beschermt tegen hackers.
De casino's die je op GuideCasino tegenkomt zijn uitvoerig door ons getest en zijn betrouwbare online casino's.
Ja, je kunt altijd jouw account in het online casino sluiten.
Je beschermt jezelf op deze manier tegen de mogelijke gevaren van het online gokken.
Auteur
Samira
Samira
Auteur
Samira heeft van haar hobby haar beroep weten te maken. Schrijven is iets wat ze al een hele lange tijd met veel plezier doet. Binnen de online casinowereld zit Samira dan ook helemaal op haar plek. Ze kan hier haar creativiteit kwijt en tegelijk mensen informeren en vermaken.

Je casino's zullen worden verwijderd

Weet je het zeker?