5 tips om je account the managen 

Om je goed op weg te kunnen helpen hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

Lees altijd de algemene voorwaarden, voordat je een account aanmaakt 

De algemene voorwaarden zijn een belangrijk onderdeel, die we maak vaak genoeg achterwege laten. De meeste mensen lezen deze niet door en klikken op ‘alles accepteren’ zonder eigenlijk te weten wat ze accepteren. We begrijpen dit, maar we willen je toch erop wijzen deze door te lezen. Zo weet je precies waarmee je akkoord gaat en kom je niet achteraf voor verrassingen te staan. 

Controleer welke persoonlijke informatie het online casino van je wil hebben 

Wanneer je een account aanmaakt in het Belgische online casino, zal je flink wat persoonsgegevens moeten delen. Het kan daarom raadzaam zijn om dit eerst even uit te zoeken, zodat je alles bij de hand hebt en snel door het proces heen kunt gaan.

Waarom wordt deze informatie gevraagd? 

Deze informatie wordt gevraagd door het online casino omdat zij verplicht zijn gesteld door de Belgische Kansspelcommissie.

Online casino’s maken gebruik van de ‘Know your Customer’ policy. Je zal daarom ook je identiteit moeten bevestigen in het online casino. Dit doe je middels je identiteitskaart of paspoort. 

Overigens moet je uitkijken dat je niet overal zomaar maar je persoonsgegevens achterlaat. Betrouwbare casino’s, met legale Belgische vergunning zijn veilig. Maar we raden je af persoonsgegevens te delen aan blacklisted casino’s.

Controleer welke betaalmethodes het online casino aanbiedt 

Storten en winsten uitkeren doe je uiteraard het liefst middels een betaalmethode waar je bekend mee bent. We raden je daarom ook altijd aan om te controleren welke betaalmethodes het online casino aanbiedt. 

Wil je meer weten over betaalmethodes is het online casino? Neem dan hier een kijkje.

Hoe stort je geld in het online casino? 

Een veel voorkomende vraag die wij met regelmaat horen is: hoe stort je geld in het online casino? 

Om dit zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we dit voor je op een rijtje gezet: 

  1. Creëer een account in een betrouwbaar Belgisch casino en rond het registratieproces volledig af. 
  2. Log vervolgens in het account.
  3. Klik op ‘storten’ of ‘deposit’. 
  4. Beslis hoeveel geld je wilt gaan storten. 
  5. Kies de betaalmethode die je wil gaan gebruiken. 
betaalmethodes in het online casino
Betaalmethodes

Hoe laat je winsten uitbetalen? 

Wanneer je een lekker bedrag gewonnen hebt, wil je dit natuurlijk zo snel mogelijk in je handen hebben. Ook hier helpen we je graag een handje op weg: 

  1. Controleer wat de rondspeelvoorwaarden zijn in het online casino waarin jij speelt.
  2. Controleer hoeveel je per keer kunt laten uitbetalen. 
  3. Zijn er andere limieten waar je rekening mee moet houden? 
  4. Als laatste stap kan het zijn dat je je moet identificeren voordat je het bedrag kunt laten uitbetalen. 

Stel limieten in

Gokken in het online casino kan een erg vermakelijke bezigheid zijn. Toch is het belangrijk dat je dit niet uit de hand laat lopen. Om je te beschermen maakt het Belgische online casino het mogelijk om limieten in te stellen. GuideCasino wil je aanraden hier gebruik van te maken. 

De limieten die je onder meer kunt instellen zijn: 

Sluit jouw account of sluit jezelf uit

Wanneer je toch merkt dat het spelen in het online casino verkeerde vormen aanneemt, is het aan te raden om jouw account te sluiten. Tevens is het ook mogelijk om jezelf uit te sluiten, waardoor het niet mogelijk zal zijn om een nieuw account aan te maken in het online casino. 

Wil je hier meer over lezen? Neem dan eens hier een kijkje.

Oplossingen voor veelvoorkomende problemen met jouw casino account. 

Toch kan het zijn dat je tijdens je bezoekje aan het online casino tegen problemen aanloopt. Dit zijn de meest voorkomende problemen mét oplossing: 

1. Ik kan niet inloggen

Controleer allereerst of je jouw gebruikersnaam en wachtwoord juist ingevuld hebt. Vrijwel alle online casino’s hebben een ‘wachtwoord vergeten’ knop waar je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Mocht het probleem hierna niet verholpen zijn, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice. 

2. Ik kan niet zien of mijn documenten geverifieerd zijn. 

Afhankelijk van het online casino kan het even duren voordat de documenten geverifieerd zijn. Wanneer dit proces voltooid is, zal je hier een bevestiging van ontvangen in je mailbox. Mocht het toch te lang duren, raden we je aan om contact op te nemen met de klantenservice.

3. Mijn uitbetaling komt niet aan op mijn rekening

In de meeste Belgische online casino’s neemt dit proces zo’n drie werkdagen in beslag. Mocht je na deze tijd de uitbetaling niet ontvangen hebben, neem dan eens een kijkje in jouw account om te zien wat de status is van de opname.

4. Het lukt mij niet om mijn account te heropenen

Wellicht heb je een fout wachtwoord ingevuld? Wanneer je gegevens wel correct zijn en het is nog steeds niet mogelijk om je account te openen, is het verstandig om de klantenservice te benaderen. 

5. Ik heb een verdacht mailtje ontvangen

Wanneer je een verdacht mailtje ontvangt is het verstandig om contact op te nemen met het online casino om te controleren of het mailtje daadwerkelijk van hun is. Als dit echter niet het geval is, is het aan te raden je wachtwoord te veranderen.

6. Mijn documenten worden niet goedgekeurd

Er kunnen heel veel redenen zijn waarom het online casino jouw documenten niet goedkeurt. Zo kan het onder meer zo zijn dat jouw gegevens niet goed zichtbaar zijn, of dat bepaalde documenten zijn verlopen. 

7. Het lukt mij niet om mijn bankgegevens te wijzigen 

Het wijzigen van de bankgegevens kun je doen wanneer je een storting maakt. Dit doe je simpelweg door de nieuwe informatie in te voeren in de desbetreffende balkjes. 

8. Het lukt mij niet om mijn wachtwoord te resetten 

Wanneer je al in jouw account zit, kun je je wachtwoord wijzigen door naar jouw accountgegevens te gaan. Wanneer je je wachtwoord vergeten bent, kun je kiezen voor ‘wachtwoord vergeten’. 

9. Het lukt mij niet om mijn persoonsgegevens te wijzigen

Je kunt jouw gegevens gemakkelijk wijzigen binnen jouw account. Mocht dit om wat voor reden niet lukken, raden we je aan om contact te zoeken met de klantenservice. Het kan zijn dat je je moet identificeren voordat de wijzigingen worden doorgevoerd. 

10.  Hoe sluit ik mijn account in het online casino?

Je kunt op elk gewenst moment ervoor kiezen om jouw account te sluiten. Vrijwel alle Belgische online casino’s bieden een ‘verantwoord spelen’ pagina aan, waar je meer informatie kunt krijgen hoe je jouw account kunt sluiten. 

Conclusie 

Belgische online casino’s die in het bezit zijn van een vergunning dat uitgegeven is door de Belgische Kansspelcommissie hebben een ‘Know Your Customer’ policy. Zij zijn daardoor verplicht om bepaalde persoonsgegevens van jouw te achterhalen en je zal jezelf ook moeten identificeren. 

Echter is het niet verstandig om lukraak je persoonsgegevens in een willekeurig online casino te geven. Controleer ten alle tijden of het een betrouwbaar online casino is en of het casino in het bezit is van een vergunning. 

De online casino’s die we op GuideCasino promoten zijn door ons uitvoerig getest en zijn bovendien allemaal in het bezit van een Belgische licentie.  

Veelgestelde Vragen

Je deelt een flink aantal persoonlijke gegevens in het online casino en het is belangrijk dat je deze gegevens goed beschermt tegen hackers.
De casino's die je op GuideCasino tegenkomt zijn uitvoerig door ons getest en zijn betrouwbare online casino's.
Ja, je kunt altijd jouw account in het online casino sluiten.
Je beschermt jezelf op deze manier tegen de mogelijke gevaren van het online gokken.