Foutieve mail van Ladbrokes zorgt voor klachtenregen bij Kansspelcommissie

Ladbrokes verstuurt foutieve registratiemails

Geen account bij Ladbrokes, maar recentelijk wél een registratiemail ontvangen? Dat kan, want het online casino verstuurde onlangs een automatische e-mail (van het adres no-reply@gamingcommission.be) met een spelerssleutel (token) naar ruim 90.000 Belgen. De Kansspelcommissie benadrukt op haar site echter dat het hier om een fout gaat. ‘Een gevolg van een probleem bij de kansspelwebsite www.ladbrokes.be’ luidt het.

Toevallige mail zorgt voor klachtenregen bij Kansspelcommissie

Voor meer dan 90.000 Belgen moet het in het weekend van 10-12 mei even schrikken zijn geweest toen ze hun mailbox openden en werden geconfronteerd met een registratiemail van het Ladbrokes casino. Inclusief zogenoemde spelerssleutel (token) – om snel te genieten van de aangeboden online kansspelen op de goksite. Al was het maar omdat geen van allen ooit een speelrekening had aangemaakt noch aangevraagd.

Wat bleek: een probleem bij Ladbrokes zorgde ervoor dat onlangs geheel willekeurig automatische registratiemails werden verstuurd naar allerlei individuen in België. Voor 1.850 mensen reden genoeg om aan de bel te trekken bij de Kansspelcommissie en te klagen over deze vreemde praktijken. De waakhond van de goksector, die iedereen op het hart drukt dat er ‘geen echte registratie van zijn/haar gegevens heeft plaatsgevonden’, is inmiddels een grondig onderzoek gestart.

Ladbrokes opnieuw in de fout

Overigens is het niet de eerste keer dat Ladbrokes casino, al dan niet per ongeluk, in de fout gaat. Op 3 september 2018 moesten de 300 Belgische gokkantoren van het kansspelbedrijf, dat op de witte lijst staat, 24 uur op slot. Idem dito voor het online casino. Het gevolg van een straf van de Kansspelcommissie wegens het aanbieden van virtuele weddenschappen (fictieve, geënsceneerde sportwedstrijden) terwijl dat wettelijk niet was toegestaan.  


guidecasino.be